lördag 10 oktober 2009

Orienteringens höjdpunkt

enligt mig, gick av stapeln idag. 25-manna. Jag orienterar inte ofta men med jämna mellanrum. Typ en gång om året då min orienteringsklubb, Skarpnäcks OL behöver fylla ut lagen. Det går ju åt 25 löpare per lag och det blir 2-3 lag varje år som springer en oktoberlördag.
Cirka 350 lag med 25 personer i varje gör en del människor på samma plats. Härligt att se!

Hur gick det då för mig? Jodå, jag fick äran att springa den 5:e sträckan som är lång och ganska så svår orientering. För att inte orientera så ofta lyckades jag bra. En grövre bom annars så rullade det på och jag lyckades fokusera bra på de flesta kontrollerna.

Ger detta något för min sub40-satsning? Ja, jag tror det. Jag får starka ben och hjärtat får jobba fast farten inte är så hög. Obanad terräng är inte dumt att köra. Det är en skonsam träning för kroppen. Dessutom är orientering och skogslöpning rofyllt för själen.

En massa folk på ett lerigt gärde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar