söndag 11 oktober 2009

Veckans andra kvalitetspass

I träningsprogrammet stod det 20 minuter snabbdistans. Om det finns en träningsform som jag inte är kompis med så är det snabbdistans. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag har ångest flera timmar innan denna typ av pass, men ångest får jag. Redan innan så utgår jag från att det blir jobbigt, att det ska bli tunga ben och mycket flås.

Passet kryddades med att regnet började ösa ner minutrarna innan jag planerade att starta. Försökte vänta ut det men efter en stund så var det bara att trycka ner kepan och köra, för bättre kommer det inte bli.

Två kilometer uppvärmning på ett ungefär och efter lite mental laddning i symbios med vadstretch kunde jag inte vänta längre. Det var kallt.
Satte av utefter Kungsholms strand och försökte att inte springa på det djupaste i vattenpölarna. Ganska direkt kände jag att detta kommer bli tungt. Delade upp det i små delar för att orka fokusera. Tänkte på tekniken och försökte visualisera värme, vindstilla och inget regn. Gick så där...

Men tillslut hade jag avverkat 20 minuter i 4:20-tempo och även Norrmälar strand och delar av Rålis. Inte helt enligt plan men helt ok i mina ögon. Ansträngningen var där den skulle.
Nöjd med mig själv joggade jag ner. Tänk vad det går att få till även om det regnar och är kallt. Lika bra att gilla läget. Det är några månader kvar av kyla och mörker.


Kläder från Puma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar