tisdag 6 oktober 2009

Testträning nr 2

Ikväll var det dags att provträna för FK Studenterna. Det är ingen ny klubb för mig utan min "moderklubb" när det gäller friidrott och löpning. Jag har inte varit med på ett par tre år på grund av randiga skäl och rutiga orsaker men det känns idag rätt att ha en klubbtillhörighet om satsningen mot sub40 ska gå vägen.

Kvällen började med 30 minuter övergripande information om klubben och träningarna av ordföranden och huvudcoachen. Egentligen inget nytt för mig men det har blivit lite högre krav om man ska få ett anpassat träningsprogram, vilket jag tycker är bra. Svårt att serva så många medlemmar och inget kul om man som coach inte får respons på den tid man lägger ner på enskilda medlemmar.

Sen sprang vi en lite kortare uppvärmning innan löpskolningsblocket satte igång. Hela 40 minuter med blandade övningar. Jag måste öva mer på mångsteg och hälkick samt att inte spänna axlarna så förbenat.

Sprang hem och försökte hålla 4:45-fart då dagens pass egentligen skulle vara 45 minuter distans och core-träning efter.

Mannen ringde och skulle gå och styrketräna. Jag hängde på med betoning på hängde. Gjorde lite magövningar och ben men inte med den största entusiasmen direkt.

Löpskolningstips finns här: Szacke löpskolar



Min löpkompis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar