måndag 2 november 2009

Ayurvedamassage

Idag har jag provat något nytt. Jag har varit på Ayurvedamassage. En djupavslappnade massage som ska frigöra skiten i kroppen och få den att försvinna och göra kropp och själ mer i balans och harmoni.

Jag var på Ayurvedic massage och spenderade 90 härliga minuter med Alok och hans händer.
Först fick jag svara på lite frågor så att massören kunde blanda ihop rätt olja till mig. Han tyckte jag behövde mer energi så det blev kanel och apelsin.
Jag kände mig verkligen avslappnad och väldigt oljehal efter. Han hittade direkt mina svagheter och var lite extra omtänksam mot de områdena. Det är ingen djup idrottsmassage och det är inte heller fjösig som "SPAmassage" utan något mitt emellan. Skönt så in i bängen. Att fötter, huvud och ansikte får rejäl tid är så njutbart.

Är det värt priset? Ja det tycker jag. Det är inget som man kanske gör varje vecka eller måna men helt klart ett par gånger om året om pengar och tid finns. Men tid det hoppas jag att jag tar mig för detta.

Bild från www.ayurvedicmassage.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar