tisdag 26 januari 2010

Åh, du ljuvliga barmark


Hade fått ett fint erbjudande av Katarina att få guidad tur i Malmö men jag avböjde då jag inte litade på min fot. Det skulle kännas jobbigt att köra ett gemensamt pass och tvingas bryta efter 10 minuter. Dock var jag inte sällskapslös utan Maria skulle köra ett i stort sett likadant pass som jag.

Vi gav oss iväg lite för kort tid efter frukost och styrde kosan mot Ribbersborg då jag ville se Turning Torso och dess omgivningar. Det är en läcker byggnad med flera snygga hus runt sig.

Det allra bästa med passet var att det var barmark! Vi bara flög fram och var tvungna att bromsa för att inte springa för snabbt. Pulsen var låg och fin. Jämfört med helgens långpass så var det ungefär 15 sekunder snabbare på samma puls. Mumma!

Jag hade ett par fartökningar i passet. Jag körde det minsta antalet och med minsta minuttalet, då jag inte ville stressa foten för mycket. Den är inte helt bra och min haltande gång har även gjort att musklerna runt om har blivit stela och påverkade. Skönt att jag inte har löpning eller mycket gående imorgon. Vila, vila, vila.


Bara något helt annat som inte har med löpning att göra. Depeche Mode igår. Helt underbart. Me like a lot.

10 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att åter få känna känslan av barmark, med bra fäste under fötterna.

    SvaraRadera
  2. Odda: Det var som att vara i himlen. Kalas för motivationen. Det finns ett löpliv efter modden.

    SvaraRadera
  3. Tur för dig att du inte antog erbjudandet. Här sitter jag med ont i halsen och har missat en helt fantastisk solig dag. Very snopet.

    Härligt att ni fick lite barmarkskänsla:)

    SvaraRadera
  4. Tack för dom här underbara dagarna! Så himla kul och dagens pass var en fröjd!!!
    Vi kan springa!!!!!! :-)

    SvaraRadera
  5. "Det finns ett löpliv efter modden". Tack! Jag hade nästan förträngt det. Hoppas jag också susar fram 15s fortare per km då :)

    SvaraRadera
  6. Katarina: Nej men vilket skit att du är förkyld. Det var fantastiskt ute diag. Varmt i solen och vindstilla.

    SvaraRadera
  7. Maria: Stort tack själv! Härliga dagar. Det gör vi om v12 :-)

    SvaraRadera
  8. medeldist: Jag kan inte garantera 15 sekunder men jag skulle inte bli förvånad :-)

    SvaraRadera
  9. Åhh, underbara barmark! Avis! :-) N

    SvaraRadera