torsdag 28 januari 2010

Nu ska det bli åka av

Foten är äntligen på plats och jag går obehindrat. Då ska det gå att springa lite också, resonerar jag med mig själv.

Ikväll är det Sub40-träning och jag känner mig laddad men en smula nervös. Kommer passet att gå bra med meterhöga snövallar överallt (ja okej, jag överdriver lite)?

Men det är bara att gilla läget. Springa på och få upp pulsen. Jag vet att det finns lite spring i benen efter Malmöpasset tidigare i veckan.

Om Coach Malin håller plan blir passet ett varierat pass som ser ut som följer:
4 stycken intervallblock som består av 1000 meter + 2x500 meter. Vilan mellan är 75 sekunder respektive 45.

Det liknar ett annat pass vi körde för ett par veckor sedan.

Fokus, framåt, fart!

4 kommentarer:

  1. Oj, det låter tufft! Men det fixar du, du inspirerar så mycket!

    SvaraRadera
  2. Miranda: Tack men det gick inte så bra.

    SvaraRadera
  3. Petra: Det var tufft. För tufft Men jag ska testa det passet på barmark i vår. Revansch!!!

    SvaraRadera