torsdag 25 februari 2010

Återhämtning för stumma ben

Igårkväll gavv jag mig ut för lite återhämtningsjogg. Det blev en kort historia på 30minuter för att försöka mjuka upp de stela benen.

Träningen tog i tisdags och det känns på ett speciellt sätt. Träningsvärk fast liksom längre in i musklerna och på väldigt specifika ställen där jag har svårt att komma åt med styrketräning.

En helt klart lustig känsla. Dessutom har jag träningsvärk i magen, långt in. Festligt är ordet.

Avslutade kvällen med lite yogaövningar som var hathainspirerade. Skönt och avslappnande. Men vad spelade det för roll när det var skidstafett. Pulsen upp igen på tröskelnivå.

Bild från Raukloppet

2 kommentarer:

  1. Samma här! Jag körde en halvtimmes styrka för överkroppen, lite smidighet och 30 minutes återhämtningsjogg i kylan. Precis som du har jag en mysko träningsvärk som sitter på framsida lår och på magens sidor (!) Känns som grymt effektiv träning som man antagligen borde göra oftare. Idag Kenyanska Slottsrundan...wish me luck!

    SvaraRadera
  2. Petra: Hoppas att rundan gick bra för dig och att du fick upp pulsen fint. Och att du fick till så där snyggt löpsteg som vi tränade på i tisdags

    SvaraRadera