måndag 30 augusti 2010

En liten summering av förra veckan

Herre min je vad tiden går.

Helt plötsligt har helgen försvunnit och det är måndag igen.

Rehabträningen går framåt och hälen blir bättre och bättre. Jag knatar omkring i träskor för att inte hälen ska klämmas för mycket. Det är inga hippa, chicka träskor jag har utan rejäla svarta bonnatofflor. Det är bara Helly Hansen-tröjan som saknas och en prilla snus så ser jag ut som den lantlolla jag innerst inne är.

Nåväl, det är ju ingen modeblogg detta så åter till träningen. Det har varit en hel del yoga på schemat och det har varit en skön start efter semestern att få lugnet i kroppen konserverat med hjälp av lite meditation och töjning.

Styrketräningen har fått ett lyft och jag försöker lägga in en hel del ben och passa på att bygga upp styrkan där för att bättre orka med löpträningen när den väl kommer igång. Mage och rygg får sin beskärda del genom at jag arbetar en hel del med fjollboll. Att så små rörelser kan göra så mycket. Det kommer bli bra det där.

Jag klämde även in ett vattenpass och körde 30 minuter själv i bassängen. Det var lite kamp med simmarna om platsen men efter ett tag hade vi vant oss vid varandra och allt flöt på. Jag la in lite intervaller för att få tiden att gå. Det blev 15 stycken 30 sekunders intervaller med 15 sekunders vila mellan.

Men allra bäst är ju egentligen rejält kroppsarbete. Det hade jag i helgen med nedrivning av masonite och tretex. Den som uppfann tretex vill jag ha ett snack med. Värre material ur rivningssynpunkt har jag aldrig varit med om. Vi fyllde i alla fall en 10 kubiks-container och det är jag nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar