torsdag 2 september 2010

Inget nytt under solen här

Igårkväll var jag funktionär på Stadion Open och det var riktigt kul.

Mina arbetsuppgifter var mycket blandade. Det var avprickning, dela ut nummerlappar, efteranmälan, ställa ut konor, vara varvräkningsansvarig, skriva upp målordningen och sen var det nog slut där.

Många fina tider och bra prestationer i sensommarkvällen, som var ovanligt kylig.

Imorse kände jag mig seg när jag steg upp och valde att promenera istället för att hoppa upp på cross trainern. Men efter att ha knatat i en 10 minuter ändrade jag mig och gick till gymmet. Jag fick till ett helt okej intervallpass. Det blev lite kort men en naprapattid hägrade.

Jag fick till 8x2 minuter med 30 sekunder "joggvila". 25 minuter effektiv träning där jag kom upp i helt acceptabla pulsnivåer för att inte vara löpning.

Naprapatbesöket avlöpte väl med en hel del smärta. Det är inte skönt med shock wave men det gör helt klart nytta. Jag fick löfte om att få provspringa nästa helg och se om ett tredje besök behövs. För hälen blir bättre och bättre.

Ikväll tar jag ledigt ännu en kväll för trevlig resa med S/S Saltsjön.

4 kommentarer:

  1. Låter fint det där med att hälen känns bättre och jag håller tummarna för att du får provspringa den snart!

    SvaraRadera
  2. Måste vara lite jobbigt att vara funktionär? Ungefär som att dela ut godis utan att få smaka ;).

    SvaraRadera
  3. Andréa: Små, små steg framåt :-)

    SvaraRadera
  4. John: Lite åt det hållet men jag ser det som karaktärsdanande och att ju mer sukt jag bygger upp desto roligare kommer det bli :-)

    SvaraRadera