onsdag 1 september 2010

Självplågeri

Igårkväll tog jag en promenad till dagens andra yogaklass (!). Jag valde att gå längs med Kungsholmsstrand.

Det var tärande på mitt psyke. Bara en massa springande människor så långt ögat nådde. Mina ben ville springa och "bara känna efter lite", det kan ju ha blivit bra i hälen.

Men mitt huvud var klokt och ståndaktigt. Jag sprang inte en meter. Som med allt annat man inte får göra så är den förbjudna frukten den mest lockande.

Yogaklassen var av varianten Yin och det handlar inte om GT, som min käre make trodde.

Yinyoga är en väldigt lugn yoga där varje position hålls i 5 minuter för att komma åt bland annat senor och göra dessa mer mjuka och följsamma. Nu kan man lätt tro att det är vilsamt och behagligt men se det tyckte inte jag. Vissa positioner behöver jag lägga helt klart mer tid på för att mjuka upp mig. Det var aldrig smärtsamt men säg sweet pain.

På vägen hem hade jag väldigt lätta och glada ben och höfter i alla fall så gott gjorde denna lektion helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar