onsdag 8 september 2010

Oväntat sällskap i bassängen

Imorse när jag med sömndruckna ögon hasade mig in i omklädningsrummet hörde jag ett glatt "Hej Ellinor!".

Tittar upp och ser L, som jag inte sett på bra länge. Det visar sig att hon också ska plaska runt i bassängen med flytväst och eftersom jag inte har några speciella pass jag promt ska köra hakade jag på hennes pass.

Och vilken skillnad det är att ha sällskap. Vi körde intervaller modell lite längre. Så det blev en slags stege med 2x5 + 2x4 + 2x3 minuter och kort vila. L fortsatte passet själv medans jag var tvungen att rusa hemåt till tvätten.

Nu tror jag att jag hittat min form av bassänglöpning. Att köra i grupp gör mig bara stressad och tvär men i en liten grupp så blir jag taggad och tycker nästan det är kul. Hoppas att L kan nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar