måndag 18 oktober 2010

För det är mååååndagmorgon

Eller det är ju kväll nu. I morse däremot var jag på gymmet och körde styrka. Som vanligt blev det ett helkroppsprogram med fokus på ben och bål. Jag kör ungefär 3 gånger i veckan. Behöver jag dela upp kroppen? Min amatöranalys säger nej. Det skulle bli för långt mellan gångerna för den specifika gruppen att det inte skulle ge något. Men jag kan ha fel. Det är ju inte direkt muskelbyggande verksamhet jag håller på med.

Men idag var jag svag i benen. Det berodde på en, för mig, ny övning. Ett utfallssteg med hantlar och det bakre benet på en bänk. Jag tror övningen heter bulgarisk benböj men här får ni gärna komma med det rätta namnet. Hittar ingen bild.

Hur som haver så var det en bendödare. Underbart!!! Det sved rejält och jag riktigt kände hur stark jag blev.

Kvällen ägnades åt hjärtat. Det var dags för lite högre belastning. Även om jag springer en skvätt nu så är det bara distans utan farthöjningar så lite mer stress för hjärtat.

Spinning fick det bli. Inget höjdarpass men jag anpassade så det passade mig. Dock gick passet ganska snabbt mentalt. Så det får ändå en 3,5 löpardojor i betyg.

Ett par löpardojor i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar