tisdag 19 oktober 2010

Tvåochenhalv timme löpning

Så många minuter har jag till mitt förfogande denna vecka. Det är ju nästan anständigt.

Det har varit svårt att inte springa mera men jag är stolt över mig själv att jag lyckas hålla springsuget tillbaka och varit klok nog att köra enligt planen. Det kommer finnas massor med tid att springa i vinter och just nu vill jag bygga upp min kropp så den blir stark och tålig.

Jag säger som Farbror Barbro. "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet."



Imorgon ska jag springa med tolvans grupp i Studenterna. Jag har för mig att det stod progressiv löpning i deras schema och det passa mig bra. Som snabbast kommer det gå i marafart och det är nog runt 4:50-5 minuter per kilometer. Planen är att springa en 60 minuter inklusive upp- och nerjogg.

Sen ska jag ha en liten löpardejt på torsdag och få till 40 minuter kuperat. Liljansskogen kanske?

Då har jag 50 minuter kvar. Jag vill gärna komma upp i 4 löppass denna vecka för att vänja kroppen vid det. Så de får helt enkelt delas i två. 25 minuter var och det får ske i helgen. Dagtid med skog under fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar