torsdag 6 januari 2011

Haga i mitt hjärta!

Är det moddigt, massor med snö och allmänt jävligt i stan så kan man alltid lita på gamla Haga. Där plogas det och sandas fint. Inget salt så långt ögat når.

Idag körde jag veckans andra kvalitetspass som fick bestå av lite blandade intervaller. Ett liknande pass har jag kört med Malin och Lisa. Det består av tre delar.

Första delen består av en vanlig backintervall som är cirka 300 meter (10 lyktstolpar). Andra delen är 150 meter utförslöpning som görs efter lite jogg från toppen av backen.

Den tredje och sista delen är 2 stycken 400 meters intervaller som görs på platten.

Detta körde jag tre varv och fick således 12 intervaller med variation.

Det gick inte så fort som förra gången men jag fick upp pulsen på och lite över tröskel ibland till och med. Det var väldigt kul och inspirerande att köra lite annat än backvarven. Så nu klarar jag en omgång till sådana om jag måste.

Vägen hem var lång, det saknades lite energi i kroppen som jag nu med en dåres envishet försöker kompensera.

Snö i massor

4 kommentarer:

  1. Inte illa i det här snökaoset! Ser fram emot att få springa något pass ihop med dig i vår!

    SvaraRadera
  2. Bra att ens tänka på att köra kvalitet i snöovädret!!

    Från nästa vecka ska jag också försöka att få inte lite mer kontinuitet i kvalitetspassen. Tror jag börjar på torsdag nästa vecka.

    SvaraRadera
  3. Andréa: Jag hade tur och sprang innan snön. Uppe med tuppen :-)

    SvaraRadera
  4. Carina: Bra där! Ska kolla att du kör ordentligt på torsdag :-)

    SvaraRadera