tisdag 25 januari 2011

Känner mig stark

Precis som rubriken säger känner jag mig stark i kroppen. Den levererar det jag vill.

En skön känsla som jag hoppas kommer hålla i sig.

Av någon anledning så har jag lovat att fixa en äkta chins till den 1 maj.

Jamenherregudhurtänktejagdär??!!

Hittade en maskin i gymmet som man kan få hjälp av. Lassade på ett antal kilo som alltså ska avlasta mig så jag blir lättare än vad jag är i verkligheten, typ. Tror det kan ha varit 30 eller likande. Efter tre stycken så dog jag. Eller mina överarmar närmare bestämt. Då tyckte de att det var en himla dum idé att pyssla med sådana aktiviteter.

Så vid närmare eftertanke är jag nog inte så stark. Men än har jag inte gett upp. 12 veckor kvar!


4 kommentarer:

  1. Jag har jobbat rätt mycket med chins och pullups under mitt P90X-program. Det är verkligen supersvårt!! Men det går. Jag tror att du fixar det!!

    SvaraRadera
  2. Tips: Gör negativa chins. Dvs klätra upp till topläget och sänk dig ner långsamt. Det ger väldigt snabba resultat (och träningsvärk).

    SvaraRadera
  3. Carina: Jag läser ditt "Men det går" många gånger och försöker intala mig det :-) Tack för pepp.

    SvaraRadera
  4. Ola: Ahhhh, det ska jag testa. Stort tack!

    SvaraRadera