onsdag 13 april 2011

Märkligt, Runners World…

För ett par tre, kanske sex månader sedan hakade jag på ett erbjudande om 2 gratisnummer av Runners World. Nåväl, tidningarna trillade in och jag läste med iver.

Strax därefter kommer en faktura. Nämenojdå, tänkte jag och antog att jag missat något finstilt som innebar att de två gratisnumren skulle per automatik övergå till en prenumeration.

Jazzade in på hemsidan där prenumerationsärenden kan hanteras för att avsäga mig prenumerationen för att slippa få fler nummer. Där står det att jag inte har någon prenumeration. Jag ser förvånad ut och tänkte att fakturan var nog fel. La den åt sidan (läs: den åkte i soporna).

Och nu i veckan kom det ytterligare en faktura och nu med påminnelseavgift. Brydd tar jag kontakt med kundtjänst. Kände att jag ville prata med en levande människa.

Berättade det som jag berättat för er ovan. Beredd på att få strida för min sak eller i alla fall få en förklaring så att jag kan betala fakturan utan att grymta för mycket.

Det som händer är att jag knappt hinner sätta punkt för min berättelse när kundtjänstkvinnan säger att hon avskriver det hela och att jag kan kasta fakturan. Min haka trillade ner på skrivbordet och det känns som att fakturan från början var en chansning från Runners Worlds sida. Att de tänkte: Går det så går det. Hon kanske betalar utan att tänka efter.

4 kommentarer:

  1. Och vad tycker du om (innehållet i) tidningen då...? eller kommer det i nästa blogginlägg :)

    SvaraRadera
  2. Staffan: Nja, blir nog inte ett eget blogginlägg. Tidningen är så där tycker jag. Jag vill ha mer info om hur stjärnorna och eliten tränar för att få inspiration. Jag tycker att många av kolumnisterna är faktiskt ganska så tråkiga. Ger min ingen inspiration eller träningsglädje. Den spretar tidningen.
    Tycker bättre om "Aktiv träning" även om den inte är en ren löpartidning. Och sen är inte Friskispressen helt dum, när det kommer till träningstidninar.

    SvaraRadera
  3. Jag har fått flera "erbjudanden" från RW, alla mer desperata än det innan. En gång blev erbjudandet dyrare än det ordinarie priset, varvid jag mailade förra chefredaktören och undrade hur dom tänkte. Han brydde sig inte om att svara :-) Såhär går det när man outsourcear sin prenumerationshantering.

    Innehållet är sådär. Deras återkommande skadenummer innehåller utdaterade sätt att behandla på, en del helt felaktiga. Når man ut till ett stort antal löpare gäller det även att man håller koll på faktan :)

    SvaraRadera
  4. Jonas: Ja, det är synd att det inte blir seriöst liksom. Vare sig innehåll eller prenumerationer.

    SvaraRadera