lördag 27 augusti 2011

Snart dags

En tävling, fast på skoj, men ändå tävling.

Så sammanfattar jag Bellmanstafetten. Starten går om 4 timmar och jag har ännu inte ätit frukost. Helt klart dags för det om det ska bli ordning på torpet.

Jag var en klen friidrottare och orkade inte vara uppe för att titta på maran i natt. Och det känns som att jag gjorde ett bra val. Inte för att Isabellahs prestation var mindre bra. Den tycker jag var toppen! Och tänkt, bara 90 sekunder bakom segraren. Vilken spänning!

Nej, det hade tydligen varit dålig tv-produktion samt att det var lite si och så med rapporteringen.


2 kommentarer:

  1. Jag var stark i natt och kollade på maratonioppet! :)
    Håller helt med att det var dålig tv-produktion där man prioriterade olika kval före löpningen. T.o.m när det blev ett avgörande skede i maratonloppet valde producenten att visa t.o.m när dom plattade till sanden i längdhoppsgropen. Men hallå!!!!!!
    Våra svenska tv-reportrar följde inte heller löpningen hela tiden (dom hade egna bilder om dom hade velat göra det) utan jag lyssnade på radion där dom var mycket mycket bättre på att referera från löpningen mest hela tiden.
    Nä, skärpning producenten samt våra egna tv-rapportörer!!!!!!!

    Ha nu en riktigt bra dag ute vid Stora Skuggan! Njut av loppet och det underbara vädret!!! Tumme hålls!

    SvaraRadera
  2. Maria: Det är en konst att platta till sanden i gropen som bara MÅSTE visas ;-)
    Radion regera när det gäller referat av sport. Samt att twitterflödet från arrangörerna var helt okej.

    SvaraRadera