tisdag 1 november 2011

Backintervaller och kändisspotting

Då kvällens pass kommer bestå i distanslöpning med tolvangruppen bestämde jag mig sent i gårkväll att jag lägger in lite backintervaller innan jobbet.

Joggade bort till min favoritbacke som ligger på Atterbomsvägen. Det är en väldigt lång och lagom brant backe som har lika lutning hela vägen. En perfekt backe helt enkelt för att bara mata på.

Väl där var det inget att be för utan jag satte av mot toppen. Planen var att köra 8 stycken 75 sekunders intervaller med joggvila ner.

Och det kändes så bra! Det var ingen hejd på hur stark jag kände mig i benen och kroppen. Hade jag inte haft en tid att passa hade jag kunnat hålla på hela dagen.

Blev riktigt glad över beskedet kroppen gav mig.

På väg ner för en av intervallerna mötte jag Charlotte Karlsson som jag tror var ute och morgonjoggade. Alltså hon sprang men jag vet inte om hon hade kvalitetsinslag eller om hon bara njöt av den härliga höstgryningen.


2 kommentarer:

  1. Där ser man, min favoritbacke också..många gånger man sprungit uppför den..

    SvaraRadera
  2. MagnusN: En riktig höjdare. Gillar den skarpt. Kan ju göras riktigt lång (om man så vill) och även kortas ner utan att det blir för svag lutning eller för brant.

    SvaraRadera