söndag 1 januari 2012

Mina tre höjdpunkter 2011

Så här på årets första dag ger jag en tillbakablick över det gångna året. Inspirerad av en fråga från på Twitter ger jag er en djupare förklaring över mina val.

1 - Jungfruloppet på Gotland i slutet av Juli
Jag var i min allra bästa form och det var ett lopp som var så roligt. Det var ett rent terränglopp och då inte som Lidingöloppet utan det var småstigar, stenskravel och liknande som gick upp och ner över klinten. Och för första gången lyckades jag ta ut mig riktigt mycket. Jag var helt slut som artist i mål. Och som pricken över i vann jag den korta damklassen.

Jag dog en smula den kvällen

2 - Lidingöloppet i slutet av september
Jag hade inte tränat tillräckligt för den långa varianten av Lidingöloppet så jag bestämde mig för att bara genomföra loppet på skoj. Och skoj hade jag. Sprang och log större delen av loppet. Stannade vid varje vätstkekontroll och hade bokstavligen fika där. Drack i lugn och ro, pratade lite skit med funktionärerna. På slutet kände jag visserligen att saknaden av längre långpass gjorde det mer än lovligt jobbigt men jag kom i mål på näst snabbaste tiden ever. 40 sekunder från pers.

Ett par år innan men ungefär samma utrustning och känsla
3 - 25-manna, orientering i början av oktober.
Här var jag lite i valet och kvalet. 25-manna eller Roslagsnatta? Båda var två lopp jag var nöjd med. Det ena persade jag på och den andra tävlingen lyckades jag hålla ihop orienteringen och gjorde en bra insats för laget. Men jag väljer 25-manna då jag verkligen hade kul och det här med stafett är ju en annan dimension. Så roligt att springa!

Go' och gla'



2 kommentarer:

  1. Vad roligt!
    Det ska bli spännande och se vad det här året kommer med för kul :-).

    Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  2. 3 härliga bilder!!

    Gott nytt år Ellinor!! Önskar dig ett fantastiskt 2012!

    SvaraRadera