måndag 7 maj 2012

Grundträning och Kolmården

När huvudmålet för våren är avklarat säger jag som Clark Kent att det är dags att gå ner i gruvan och borra mot vidare tävlingar.

Jag har idag startat min grundträning och började med en duvning i gymmet i morse följt av en lunchlöpning i skogen med kollega. Bestämde mig för att vi skulle upp för varje berg och riktigt få det att bränna i låren och med tanke på hur det flåsades bland gran och fur lyckades vi väl.

Även om jag kommer fokusera på mängdträning och långpass ska jag ändå tävla lite för att få till snabbhetspassen på ett fint sätt och inte tappa tävlingsfokuset.

Så på lördag kommer jag susa ner mot Östergötland igen och köra Kolmårdstrailen som är en deltävling i Salomon Trail tour.

Häng på vetja!

Det finns inget roligare än att springa i skogen och få skorna leriga. Det finns tre sträckor att välja på: 21,11,5 kilometer så det är bara att ta på sig "fulskorna" och styra kosan mot Norrköping.

Norrköping för tjyven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar