onsdag 2 maj 2012

Headbang!


C.Åk hävdar att löpning är punk. Jag säger inte emot för jag tycker det stämmer ganska så bra. Det är rått, det är asfalt, det är betong och det är anarkikänsla.

Skogslöpning och orientering däremot säger jag är hårdrock. Ren och skär heavy metal. Vi snackar spandex, vi snackar långt, flottigt hår och vi snackar fickljummen mellanöl.



Det är den känslan jag har när jag är ute i skogen och springer. Det susar AC/DC låtar i skallen. Skogen brölar Metallica på högsta och jag kämpar mig upp för berget i takt med Iron Maiden. 


Och när träningspasset är över och jag sitter och njuter av vitsippor, surrande humlor och fågelkvitter kommer en smäktande Scorpionsballad inrullandes från höger.

2 kommentarer:

  1. Hårdrock och punk i all ära, men här snurrar bara uplifting trance-låtar i skallen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Petra: Det är för att du är rejv ;-)

      Radera