onsdag 16 maj 2012

Skärholmsloppet - på lördag smäller det!

Här springer jag mellan terränglöpning i skogen till asfaltsnötning i förorten.

Nu på lördag den 19 maj är det dags för premiären av Skärholmsloppet och arrangör är Löparakademin som även ståtar med Kistaloppet i höst.

Banan är 5 kilometer lång och går i Vårby och Skärholmen. Jag kommer springa med sällskap och det i form av min syster som tränat flitigt under hela våren. Vi är varandras motsatser. Där jag gillar att utöva sport och idrott ser hon hellre en promenad med lite fika och shopping i stället.

Nu ska man inte ta hennes promenader som några stillsamma historier. För ett par veckor sedan tränade vi ihop och började med att gå. Tillslut var jag tvungen att börja springa för satan i gatan vilka kliv hon hade och vad fort det gick. Jag hade inte en sportkeps att hänga med.

Målet är att vi ska hålla oss springandes hela sträckan, dock är jag lite orolig för hur det ska gå då loppet efter cirka 2 kilometer kommer passera inne i Skärholmens centrum. Jag ska göra allt för att distrahera mot syrrans fönstershopping.

Önska oss lycka till och kom gärna ut och heja på oss. Vi behöver allt stöd vi kan få!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar